【SP20】20% OFF på över kr20,999
Registrera dig och spara! 10% rabatt på förstagångsregistrering

Tillagd i din korg:

Retur & återbetalning

ÅterbetalningspolicyBelysning


1.Rätt att ångra sig


Vid leverans av Varorna ska du omedelbart undersöka dem. Om någon av de beställda varorna har skadats under transporten eller har skickats felaktigt eller är defekt på grund av felaktigt material eller fabriksutförande. Du måste meddela oss genom att skriva till oss via e-post på contact@lassola.se inom 30 dagar från dagen för leverans av de relevanta varorna.
Observera: Du anses ha accepterat sådana varor om du inte meddelar oss inom denna period.

2. Villkor för retur och byte


Varor som returneras utan tillstånd kommer inte att accepteras.
Varor måste returneras inom 30 dagar efter att du mottagit dem. Alla varor måste vara i samma skick som när du tog emot dem, oanvända, med märken och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset. När du returnerar eller byter varor måste du använda en fraktmetod som tillhandahåller spårningsinformation.

Artiklar som inte kan returneras:
Produkter som säljs på rea eller presentkort återbetalas inte. Skador/förluster som orsakats av kunder återbetalas inte.

3. Allmän returprocess


Initiera en retur:
Mejla oss på contact@lassola.se med foton och/eller videoklipp av varorna och uppge ditt ordernummer.
Vår kundtjänstpersonal kommer att avgöra om din returförfrågan är berättigad inom 3 arbetsdagar.

Skicka tillbaka varan:
Om din retur godkänns skickar vi dig returadressen och instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket.
Observera: Varor som returneras utan tillstånd kommer inte att accepteras. Vi rekommenderar att du skickar din retur/utbyte med en fraktmetod som tillhandahåller spårningsinformation samt en signatur eftersom vi inte ansvarar för förlorad retur/utbyte.

4. Avgift för retur


Om returen beror på våra problem (t.ex. felaktiga produkter eller kvalitetsproblem med produkter), kommer vi att ge dig full återbetalning;
Köparen ska betala frakten om returen beror på köparens problem (t.ex.: gillar inte / vill inte ha varan eller beställer fel produkt / storlek).
En påfyllningsavgift på 10% kommer att debiteras om du returnerar av följande skäl: vill inte / behöver inte / gillar det, beställde fel produkt / storlek.
Skador och problem Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt eller skadad eller om du får fel vara så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.
Byten Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen har accepterats gör du ett separat köp för den nya varan.

5. Annullering av order


Vi kan annullera din beställning om du kontaktar oss i god tid efter ditt köp. Om din betalning är slutförd och paketet inte har skickats ut kan du avbeställa din order innan din vara levereras. Då återbetalar vi hela beloppet. Beställningar kan inte avbrytas när paketet har skickats ut.

6. Återbetalningar


Vänligen räkna med ca 1-2 veckors handläggningstid för returer. Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om det godkänns kommer du automatiskt att återbetalas på din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om du betalade med kredit- eller betalkort kommer vi att behandla en återbetalning till samma kort som ursprungligen användes för att placera och betala för beställningen när vi får din retur. Räkna med cirka 5-7 arbetsdagar för att kreditera tillbaka till din ursprungliga betalningsform.
Om du betalade med PayPal gör vi en återbetalning till ditt PayPal-konto som ursprungligen användes för att placera och betala för beställningen när vi tar emot din retur. Det tar cirka 1-3 arbetsdagar att kreditera tillbaka till ditt ursprungliga betalningssätt.

7. Vänligen notera:


Bilderna på färgskillnadsprodukter kan skilja sig från den faktiska färgen under påverkan av ljus, färgtemperatur och visningsparametrar. Vänligen ta det verkliga objektet som standard. Tack för din förståelse.

Gardiner


Vi vill påminna er om att om ni stöter på några problem, vänligen se över vår returpolicy först och arbeta med oss för att hitta en möjlig lösning istället för att förhastat inleda en ordertvist. Vi rekommenderar starkt att ni läser nödvändig information och noggrant säkerställer att de anpassade gardinerna kommer att möta era behov. Vi hoppas innerligt att ni kommer att beställa ett provbroschyr eller prov innan ni beställer anpassade draperier för att säkerställa att textur och färg uppfyller era förväntningar.

1.Anpassad gardin


För anpassade gardiner, romerska nyanser och persienner accepterar vi vanligtvis inte returer.

Draperier och nyanser görs efter mått och vi accepterar inte returer om produkten matchar era ursprungliga beställningsdetaljer.

2.Inte Återlämningsbart


Tygprover och provbroschyrer är inte återlämningsbara

Följande villkor kvalificerar inte för retur för färdiggjorda eller beställningsgjorda draperier, persienner och nyanser

Missförstått produktbild:
-Produktens utseende skiljde sig från förväntningarna baserat på bilden.

Artiklarna passar inte ordentligt men var korrekt tillverkade:
-Artiklarna är i rätt storlek som beställt men passar inte som förväntat.

Draperierna är för tunga:
-Draperierna är tyngre än förväntat.

Inte den färg du ville ha:
-Den mottagna färgen stämmer inte överens med den önskade färgen.

Ändrat sig / Vill inte ha den längre:
-Kunden har ändrat sig och vill inte längre ha artikeln.

Inte den kvalitet du ville ha:
-Artiklens kvalitet uppfyller inte förväntningarna.

Beställde fel artikel av misstag:
-Fel artikel beställdes av misstag.

Fel storlek. Toleransstorlek inom +/- 1 tum behandlas som industriellt acceptabelt:
-Den mottagna storleken är utanför den industriella toleransen på +/- 1 tum.

Beställningen kom senare än väntat:
Beställningen anlände efter det förväntade leveransdatumet.

Artikeln beställdes av misstag:
-Beställningen av artikeln var ett misstag.

Felaktig mätning:
-De angivna måtten var felaktiga.

Färgvariation på grund av tygfärgparti som naturligt förekommer (rimliga färgskillnader tillåts mellan provböckerna och det färdiga draperiet):
-Färgvariationen är inom det acceptabla området på grund av naturliga skillnader i färgparti.

Färgvariation på grund av tillägg av foder (jämför fodrade draperier mot ofodrade):
-Färgvariationen beror på tillägg av foder, vilket resulterar i en skillnad mellan fodrade och ofodrade draperier.

Färgvariation på grund av tillägg av olika foder till samma färgade gardin:
-Färgvariationen beror på att olika foder läggs till gardiner i samma färg.

Skuggningsgraden är inte som förväntat:
Skuggningsgraden skiljer sig från förväntningarna.

3. Returfrist


Returer måste begäras och hanteras inom 30 dagar efter mottagandet för att anses som rimliga; eventuella försenade förfrågningar kan avvisas. Vi uppmuntrar dig att omedelbart inspektera produkterna vid mottagandet.

4. Returfraktkostnader


Beroende på returens orsak, när din retur har godkänts, kan du vara ansvarig för returfraktkostnaderna. Vi kommer att återbetala produkternas kostnad när vi mottagit returerna.
Återbetalade produktkostnader = Orderbelopp - (Hantering + Packning + Fraktkostnad), som utgör 10% av orderbeloppet. Slutligen får du återbetalningsbeloppet, 90% av orderbeloppet.

5. Återbetalningsgräns


När returnerade artiklar har mottagits kommer vi att inspektera dem för att säkerställa att de är i helt nytt skick, oanvända och med originaltaggar och förpackningar. Därefter kommer vi antingen (efter eget godtycke) att erbjuda en full återbetalning för produktens pris, eller reparera eller ersätta produkten (vi kommer att meddela dig via e-post om vilken åtgärd vi kommer att vidta). Om du uppfyller våra returkriterier och tillhandahåller de ovan nämnda fotona av produktdefekten och fraktetiketten, kommer vi att ge en återbetalning för den fullständiga kostnaden för ditt köp av denna order omedelbart efter att vi har mottagit och bekräftat returpaketet, som kommer att återbetalas till din ursprungliga betalningsmetod inom 3-10 dagar.

Tidigare köp är inte berättigade till prisjusteringar.
Tidigare köp är inte berättigade till rabattåterbetalningar.
Vi erbjuder inte återbetalning för förlorade paket men vi kommer istället att skicka en ersättning.


6. Utbyte


För skadade eller trasiga artiklar accepterar vi endast utbyte.
Vänligen kontakta oss via e-post: contact@lassola.se omedelbart inom 3 dagar från mottagandet, och behåll all förpackning (yttre och inre förpackning) och tillhandahåll oss med foton av förpackningen och produkterna för att ansöka om ett utbyte. Vi kommer att arrangera ett utbyte för dig efter bekräftelse.

7. Ändringar


Normalt accepterar vi inte ändringar efter att du har mottagit beställningarna, så var vänlig och ge extra uppmärksamhet åt dina mätningar och beslut om storlek.

8. Återbetalning


När du har skickat tillbaka returnerade produkter, vänligen e-posta till contact@lassola.seför att rådgöra oss med ett spårningsnummer som går att spåra, vi kommer att hantera återbetalningen efter inspektion inom 3-5 dagar efter mottagandet. Återbetalat belopp kommer att återgå till ditt ursprungliga betalningssätt, och det tar normalt 3-7 dagar att reflekteras på ditt kreditkort.

Oljemålning


Om du inte är helt nöjd med ditt köp av oljemålning har du möjligheten att kontakta vår kundtjänst för att bearbeta ett utbyte eller begära en Returvarugodkännande (RGA) inom 30 dagar från fakturadatumet för en återbetalning. Återbetalningsbeloppet kommer att minskas med de faktiska frakt- och hanteringskostnaderna (10%) för beställningen. Alla returer eller utbyten måste skickas i originalförpackningen och skickas förbetalda för att säkerställa säker ankomst till vår anläggning. Vänligen kontakta kundtjänst via e-post eller telefon för retur-/utbytesinstruktioner. Vi accepterar inte returer av oljemålningar som har modifierats av kunden. Alla specialbeställningar, inklusive färger, storleksanpassning, kundfotporträtt, oljemålningar som inte beställts på webbplatsen eller eventuella anpassningsförändringar som begärts av kunden.