Produkter
Har ni detaljhandelsbutiker eller showroom?
För närvarande är vi enbart verksamma som ett e-handelsföretag online. Gör helt enkelt en beställning så levererar vi dina beställningar direkt hem till dig.
Vad är din garanti? Jag har aldrig handlat på nätet förut.
1. Las Sola är garanterat tryggt och säkert. Vi har till och med verifierats av Norton Security Deal, så vi är 100% säkra. När det gäller posten har vi tjänat miljontals kunder över hela världen.
2. När du har gjort din beställning kan du alltid kontrollera orderstatus på vår webbplats. När den har skickats får du ett bekräftelsemeddelande med ett spårningsnummer. Alla våra expressföretag är ansedda över hela världen som DPD, DHL, etc.
3. Med spårningsnumret kan du kontrollera var dina beställningar är.
4. Om du har några andra problem kan du enkelt nå oss genom att kontakta oss. Inget att förlora, vi kommer även att återbetala dig om du inte är nöjd!
Hur hittar jag de senaste produkterna på webbplatsen?
Du kan välja NEW för att hitta de senaste produkterna. För andra typer av artiklar kan du bara sålla de element du föredrar och webbplatsen kommer att presentera dig många val.
Kommer ni att fylla på lagret med de varor som är slut?
Vi beklagar de olägenheter som uppstått. Om varan är "slut i lager", föreslår vi att du kontrollerar webbplatsen inom två veckor om den åter finns i lager. Om varan inte återkommer inom några veckor kommer den dock att tas bort från vår webbplats.
Beställningar
Finns det en gräns eller ett minimum för hur mycket jag kan köpa?
Absolut, ingen gräns. Du kan beställa så mycket du vill - hur många artiklar som helst, till vilket pris som helst och när som helst.
Kan jag ändra storlek/färg/leveransadress när jag har betalat?
Ja, det kan du. Det inkluderar att ändra storlek eller färg på en artikel, ta bort en artikel och ändra din leveransadress. Vänligen kontakta vår kundtjänst med e-post. Observera att vi kan hjälpa dig att ändra din beställning INNAN leveransen. När ditt paket har skickats kommer vi inte att kunna ändra något.
Kan jag avbryta min beställning?
Om du inte har fått något leveransmeddelande kan du kontakta vår kundtjänst via e-post.Observera att vi INTE kan annullera beställningar som har skickats ut. Vänta därför tills ditt paket anländer och du kan antingen behålla det eller kontakta oss för att returnera för en återbetalning. Vänligen avvisa INTE leveransen eftersom det olevererade paketet kommer att förstöras av tredjepartslogistiken.
Varför har min order fortfarande inte skickats?
Vanligtvis tar det cirka 3-5 arbetsdagar att förbereda din beställning eftersom en perfekt produkt behöver en rimlig förberedelseperiod. Var säker på att när din beställning är klar kommer vi att ordna leveransen omedelbart och skicka dig ett bekräftelsemeddelande inklusive spårningsnumret. Om du inte får bekräftelsemeddelandet förrän det beräknade leveransdatumet, vänligen kontakta oss.
Hur vet jag att min beställning har skickats?
När din beställning har skickats får du automatiskt ett bekräftelsemeddelande med spårningsnumret. Det är så bekvämt det är! Så luta dig tillbaka och slappna av tills du har fått dina beställningar i handen!
Du kan också kontrollera orderstatusinformation i Mitt konto. Logga in på Mitt konto och klicka på ORDER, orderstatusen visas här.
Kuponger
Hur får man tag på och använder en kupong?
Hej, om du är en ny användare av vår webbplats kan du också lämna din e-postadress i sidfoten så att du får en nybörjarrabattkupong på din första beställning, och efterföljande erbjudanden skickas till din e-postadress, och du kan ange kupongkoden i kassan för att få rabatt på din beställning. Om du inte gillar det kan du avbryta din prenumeration när som helst.
Varför gäller inte min kupongkod?
Kontrollera först att din kupongkod redan har lagts till framgångsrikt. Kontrollera också att kupongkoden inte har gått ut.
Betalning
Är det säkert att beställa på Las Sola?
Ja, vi skickar över hela världen. Fraktkostnader tillkommer och läggs till i kassan. Vi har rabatter och kampanjer hela året, så håll utkik efter exklusiva erbjudanden.
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi erbjuder kreditkort & betalkort, och många lokala betalningar per olika länder. För detaljerad information om betalningsmetod, vänligen kontrollera Betalningsmetod. Vi kommer att lägga till fler betalningsalternativ senare för din bekvämlighet.
Finns möjlighet till postförskott (COD)?
Tyvärr stöder vi för närvarande inte COD.
Min betalning går inte igenom!
Om du har problem med betalningen har vi några tips som brukar fungera:Jag lyckades inte betala med mitt kredit- eller betalkort?
1. Kontrollera att all information är korrekt, inklusive kreditkortsnummer, utgångsdatum, CVV-kod och faktureringsadress.
2. Se till att du har tillräckligt med kredit eller kontosaldo.
3. Kontrollera om ditt auktoriserade kort eller standardgränsen för online-transaktioner är för låg.
4. Försök att uppdatera sidan, eller logga ut helt och sedan logga in igen.
5. Börja om med en ny beställning istället för att försöka betala för samma beställning igen.
6. Om din betalning fortfarande nekas kan du behöva kontakta din bank.som standard i alla kreditkorts banker, en del av deras säkerhet, de blockerar internationella transaktioner / betalning. Om inte kortinnehavaren kommer att begära att avblockera sin säkrade metod.
7. Försök använda ett annat kort.
Frakt & leverans
Vilka länder eller regioner skickar ni till?
Vi kan leverera till Sverige, men i vissa avlägsna områden kan det hända att vi inte kan leverera.
Hur kan jag veta det beräknade leveransdatumet?
"Handläggningstid: 3-5 arbetsdagar. Det är den tid som förflyter mellan det att kunden lägger ordern och det att säljaren överlämnar ordern till leveranstjänsten.
Transittid: 7- 14 arbetsdagar. Det är tiden mellan det att säljaren överlämnar ordern till transportören till dess att den levereras till kundens adress.
Leveranstiden är beräknad och börjar gälla från leveransdatumet, snarare än beställningsdatumet, och kan ta längre tid än förväntat på grund av ogiltig adress, tullklareringsförfaranden eller andra orsaker."
Måste jag betala ytterligare skatt på min beställning under leveransen?
Det tillkommer inga ytterligare avgifter när du har lagt din beställning. I vissa fall kan det finnas moms eller andra skatter, tullar eller avgifter som tas ut av ditt destinationsland. Baserat på vår erfarenhet är dock sådana situationer mycket sällsynta.
Om du får ett skattemeddelande från tullen, vänligen betala skatten först och kontakta sedan vår kundtjänst med betalningskvittot så återbetalar vi skatten till dig. Om du fortfarande har några problem med skatten kan du lära dig lite information om din lokala tullpolicy. Vi är mer än villiga att hjälpa till om det finns något vi kan göra.
Varför skickades min beställning separat?
Eftersom våra lager finns på olika platser prioriterar vi att skicka från det högst lagrade lagret, så vissa produkter kan skickas separat.
Varför uppdaterades inte statusen för mitt paket på flera dagar?
Om din beställning just skickats ut, vänligen vänta i 3-5 arbetsdagar för den uppdaterade spårningsinformationen. Om din beställning redan är i transit och inte har uppdaterats på flera dagar, kommer den vanligtvis att uppdateras tills paketet når nästa leveransstation (kan behöva 3-7 arbetsdagar). Vänligen vänta med tålamod. Om du fortfarande har problem med leveransen av din beställning, vänligen maila vår kundsupport. Vi hjälper dig att kontrollera statusen för ditt paket.
Konto
Vad ska jag göra om jag inte har fått ett bekräftelsemeddelande?
Normalt skickas bekräftelsemeddelandet till den e-postadress du använde för att beställa från oss. Om du inte har fått ett bekräftelsemeddelande om din beställning kan du ha registrerat din e-postadress felaktigt eller så kan e-postmeddelandet finnas i din skräppostmapp.
Kontrollera det igen eller titta i din Spam/Promotions/Updates-box och skräppostmapp. Du kan logga in på ditt Las Sola-konto och klicka på knappen "Mina beställningar" för att se dina beställningar.
Vad är bra att registrera ett konto?
"Genom att registrera ett konto hos Las Sola får du en enklare och bekvämare shoppingupplevelse. Du kan:
1. Visa orderinformation och orderförlopp på sidan Order
2. Varor sparas i din varukorg tills du köper eller tar bort dem
3. Spara så många adresser som du behöver"
Var hittar jag mina beställningar?
Det är verkligen enkelt! Logga bara in på ditt konto och klicka på Mina beställningar. All orderstatus kommer att visas här.
Vad ska jag göra om jag glömmer mitt lösenord?
Av säkerhetsskäl sparar vi inte våra kunders lösenord. Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka här för att skapa ett nytt.
Hur avslutar jag prenumerationen på din e-post?
Du kan avregistrera dig direkt längst ner i det nyhetsbrev du får via e-post. Om det inte fungerar kan du helt enkelt kontakta oss så hjälper vår kundtjänst dig att avregistrera dig inom 24 timmar.
Returer & återbetalningar
Hur returnerar eller byter jag en vara?
Vad ska jag göra om jag har fått en defekt/felaktig/fläckig vara?
Om du har fått en defekt/felaktig/fläckig vara, vänligen maila oss innan du returnerar något så att vi kan behandla returen åt dig och ge dig information för returen. När du mailar oss, vänligen ge en beskrivning av varan, artikelkod och några bilder för att bevisa dina problem.
Hur lång tid tar det för min återbetalning eller mitt byte?
Vänligen räkna med cirka 1-2 veckors handläggningstid för returer. Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om återbetalningen godkänns kommer du automatiskt att återbetalas till din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om du betalade med kredit- eller betalkort kommer vi att behandla en återbetalning till samma kort som ursprungligen användes för att placera och betala för beställningen när vi får din retur. Räkna med cirka 5-10 arbetsdagar för att kreditera tillbaka till din ursprungliga betalningsform.
Om du betalade med Paypal kommer vi att behandla en återbetalning till ditt Paypal-konto som ursprungligen användes för att placera och betala för beställningen när vi tar emot din retur. Räkna med cirka 1-3 arbetsdagar för att kreditera tillbaka till din ursprungliga betalningsform.
Vad ska jag göra om min återbetalning är felaktig?
Vi är verkligen ledsna om vi har gjort ett misstag med din återbetalning! Vänligen kontakta vår kundtjänst så försöker vi lösa det åt dig så snart som möjligt.